היכן מתבצעות השתלות שיניים

רוב ההליכים הכירורגיים הם מהירים (פחות משעה), ויהיה חוסר תחושה בהרדמה מקומית (בדומה למה שהיית מקבל בהליכי שיניים אחרים). השלב הראשון של ניתוחי פה ולסת כולל בדרך כלל כריתה של שן או שן. שתלים דנטליים הם דרך טובה להחליף שיניים חסרות, אבל זה יכול להיות די פולשני ודורש ניתוח.

רוב רופאי השיניים עברו הכשרה בהשתלת שיניים ויכולים להשלים את הניתוח ללא מעורבות של צד שלישי

עם זאת, רופאי שיניים עשויים להיות פחות מאומנים ממנתח שיניים או פריודונט בכל הנוגע להתקנת שתלים דנטליים. אם נדרשת השתלת עצם לפני השתלת שתלים בעצם הלסת, סביר להניח שרופא שיניים יזדקק למנתח שיניים, שכן הוא מוכן יותר לפעולות השתלת עצם מאשר רופאי שיניים ופריודונט.

ישנם ניתוחי פה רבים המבוצעים במשרד רופא השיניים המקומי שלך. טיפולי שיניים רבים מבוצעים באופן קבוע במרפאת שיניים כללית. זה נכון, ייתכן שתצטרכו לעבור "ניתוח פה ולסת" בפעם הבאה שתבקרו אצל רופא השיניים.

ניתוחי פה פשוט נחשבים לפרוצדורה שמטופל מזמין ללא אי הנוחות של הכנסתו לרשימת המתנה במשרד אחר לטיפול

הליכי השתלות מבוצעים במרפאת שיניים או בבית חולים, בהתאם לגורמים רבים. בשלב הראשון, מיקום השתל הניתוחי, הפה שלך יורדם לחלוטין בהרדמה מקומית או תינתן הרגעה תוך ורידי כדי שלא תרגיש כאב או אי נוחות.
בכדי לשמוע מידע בתחום של השתלת שיניים מחירון והיכן מתבצעות השתלות שיניים ניתן להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

נעשה חתך בחניכיים כדי למקם שתל שורש שן בעצם הלסת במקום השן החסרה. לאחר הנחת השתל, רופא השיניים סוגר את החניכיים על השתל כדי לשמור אותם סגורים.

לאחר תקופת הריפוי הנדרשת

השתל הדנטלי נבדק כדי לקבוע אם הוא נספג בהצלחה בעצם שמסביב. לאחר מכן מוחדר שתל השורש של השן, שהוא עמוד טיטניום קטן, לתוך השקע הגרמי של השן החסרה. כשהיא מתרפאת, הלסת מתרחבת סביב עמוד המתכת המושתל, ומחברת אותו בחוזקה ללסת. מניחים "כובע ריפוי" על השתל, החניכיים נתפרים ומתחיל שלב הריפוי.

שישה חודשים לאחר ההחלמה

רופא השיניים יפתח את השתל ויחבר את הגדם (המכיל כתר או תחליף שן). אם גדם נוסף במהלך ההליך השני, המנתח עשוי להזדקק לחתך אם רקמת החניכיים גדלה מעל השתל. לפעמים המנתח מבצע הגדלת סינוס, הליך להרמת רצפת הסינוסים, מה שמאפשר להתפתח יותר עצם לצורך השתלה מוצלחת.

ייתכן שאנשים עם הפרעות בלסת לא פיתחו מספיק עצם לשתל. ייתכן שתצטרך לעבור מספר הליכים דנטליים כדי שהעצם סביב השתל תתרפא כראוי.

זה לוקח שישה שבועות עד שישה חודשים עד ששתל משולב אוסאואינטגר יתפוס ולהחלים

ולאחר מכן רופא השיניים יכול להשלים את ההליך עם כתר, גשר או כלאיים. חשוב להימנע מהפעלת כוח או לחץ על השתל הדנטלי בזמן ההחלמה. אם השתל שלך רופף או כואב, הודע מיד לרופא השיניים שלך.

ניתוח שתלים יכול להוות חלופה טובה לתותבות או גשרים שאינם מתאימים זה לזה

ויכול להציע אפשרות כאשר היעדר שורשי שיניים טבעיים אינו מאפשר ייצור של שיניים תותבות או החלפות שיניים גשר. ניתוח שתלים הוא הליך בו מחליפים את שורשי השיניים בפינים מתכתיים הדומים לברגים, ומחליפים שיניים פגומות או חסרות בשיניים מלאכותיות שנראות ומתפקדות בדיוק כמו אלה האמיתיות. שתלים דנטליים הם שורשי שיניים מלאכותיים המשמשים לשיקום שן חסרה אחת או יותר, המסייעים לעצור או למנוע אובדן עצם בלסת. שתלים דנטליים (הנקראים גם שתלים תוך-אוסוסיים) הם חלק מטכניקה שבה מחליפים את שורש השן בסיכות מתכת בצורת בורג ומניחים העתק מדויק של השן הדומה לשן המקורית.
למידע נוסף אודות השתלת שיניים ביום אחד והיכן מתבצעות השתלות שיניים עליך לבקר באתר dental-clinics.co.il

השתל עצמו

הוא מחט טיטניום זעירה המוחדרת בניתוח לתוך עצם הלסת שבה השן חסרה. השתל עשוי מטיטניום וחומרים נוספים, מתמזגים עם עצם הלסת ומדמה את שורש השן. שורש מלאכותי זה מאפשר לרופא השיניים לתקן את השיניים המוחלפות, מה שגורם להן להרגיש יציבות ומשולבות עם השיניים שמסביב.

כאשר החניכיים שלך החלימו, רופא השיניים שלך יתרשם מהשיניים שלך וייצור שן חלופית מותאמת אישית, הנקראת גם כתר. אופן ביצוע הליך שיניים תלוי בשתל הנדרש, בנוכחות תגובות אלרגיות ובמצב עצם הלסת.

אם הלסת שלך לא עבה מספיק או רכה מדי

ייתכן שיהיה עליך לחבר את העצם לפני שתוכל לעבור טיפולי שיניים או שיניים. לעיתים, ייתכן שיידרש איחוי עצם מינורי בלבד, דבר המתאפשר במהלך הליך ההשתלה של שתל רפואי. זכור כי השתלים מבוצעים בניתוח ויש לקבע אותם לעצם הלסת.

חלק מרופאי שיניים קוסמטיים מניחים את השתלים בעצמם

למרות שרופאי שיניים קוסמטיים רבים עובדים עם מנתח השיניים כדי להשלים את השתלת השתל לקבלת התוצאות הטובות ביותר. השתלת שיניים היא מאמץ משותף של מנתח לסת ומשקם המבצע את ניתוח השתלת השיניים בפועל, עקירת שיניים ראשונית והשתלות עצם, במידת הצורך רופא השיניים (רופא השיניים) בוחר ויוצר תותבת קבועה. מנתח הלסת שלך יפתח את השתלים ויצמיד סיכות קטנות המשמשות כמחזיקות לשיניים המלאכותיות שלך, שתוכננו במיוחד על ידי רופא שיניים מיומן בטכניקות שיקום.

השתלות שיניים מרובות

אם חסרות מספר שיניים, ניתן להחליף אותן במספר שתלים דנטליים. אם תחליט להחליף את השיניים החסרות שלך, רופא השיניים שלך עשוי להמליץ על שיניים מלאכותיות הנצמדות לעצם הלסת שלך או לידן באמצעות שתל דנטלי. שתלים מוחדרים בניתוח לעצם הלסת כדי להחליף שורש שן חסר אחד או יותר ולספק תמיכה חזקה ובטוחה לשיניים המוחלפות. ניתן לעצב שתלים עבור שן חסרה אחת או עבור מספר שיניים.

ישנם אפילו מצבים בהם ניתן להחדיר שתלים במקביל לעקירת שן

מה שמפחית עוד יותר את מספר הפרוצדורות הניתוחיות. במקרים מסוימים, ייתכן שתידרש השתלת עצם קטנה בלבד, אותה ניתן לבצע במקביל לניתוח ההשתלה. לעתים קרובות, השתלת עצם וקרום ממוקמים במהלך ההסרה כדי להבטיח שיש לך מספיק עצם במהלך השתלת השתל.

זה אומר שאם יש צורך בהשתלת עצם תחילה

הם יכולים לעשות זאת, ולאחר מכן להניח את השתל כשהמטופל מוכן. כירורגי פה ולסת יכניסו את השתלים, ורופאי שיניים כלליים ותותבות ישלימו את הניתוח לאחר שהשתלים גדלו לעצמות. מכיוון שהשתל חזק מספיק כדי לתמוך במספר שיניים, מספיק שישה שתלים כדי להחליף 10 או 12 שיניים שחסרות ברציפות בלסת העליונה או התחתונה.

דילוג לתוכן