מה תפקידו של נוטריון

לכל מדינה יש חוקים המסדירים מי יכול וצריך להפוך לנוטריון, מי צריך וצריך להיות נוטריון

נוטריון, המכונה לעתים נוטריון ציבורי, אחראי לאימות האותנטיות ולחתימת מסמכי בית המשפט. במערב וירג'יניה, למשל, סמכויות הציבור של נוטריון הן לנהל שבועות ותעודות, לאמת חתימות ולאשר כי עותק של מסמך הוא העתק אמיתי על הנייר.

ניתן לחתום על המסמך ולהעביר אותו אל הנוטריון

אשר בהתאם לתיעוד המתאים, מאשר את המסמך ומחתים אותו בחותם נוטריוני. נוטריונים יכולים לחזות באופן אישי בחתימת המסמך או לחתום עליו בעצמם. לאחר החתימה על המסמכים הם יסתכלו על המסמכים החתומים ויבדקו האם האדם לכאורה הוא אותו אדם כמו מי שחתום במסמך המקורי ולא אדם אחר. אם החתימות מעידות על כך, חותמתם תופיע בפניהם באופן אישי ותציג אותן כאילו היו חתומות.

היתרון בשימוש בנוטריון הוא שהחותם אינו צריך להעיד בבית המשפט כדי לאמת את חתימתו, שכן הנוטריונים מאשרים כי המסמך חוקי. אם אדם לא עוסק איתם אלא עם מעסיק ציבורי, הוא יכול לסרב לאשר מסמך רק בגלל זה.
כדי לקרוא עוד בנושא של מה תפקידו של נוטריון בתל אביב ומה תפקידו של נוטריון כדאי לבדוק כאן: rehovot-notary.com

אם אתה פונה לראשונה לוועדת הנוטריון

עליך להופיע בבית המשפט כדי לאשר את אישור בקשת החידוש שלך ואת אישור מגוריך במיין על ידי פקיד העירייה, רשם הבוחרים, כפי שעשית בעת שהגשת בקשה לכך. אין עמלות נוספות או בדיקות רקע כדי להכשיר נוטריון לחובות המורחבים של חותמו או לקבל תעודה. כל מה שאתה עושה בעסקה באופן רשמי צריך להיעשות על ידי נוטריון. קח עותק אך אל תיקח מסמכים או תעודות בעלות תקפים כגון רכישה, חכירה או שטר חכירה.

כאשר אתה מבצע צילום מאושר, האחריות של הנוטריון היא להבטיח ולאשר כי הצילומים הם העתקים מקוריים של מסמכים מקוריים.

אם תצהיר כבר נחתם

הנוטריון אינו מחייב את החותם לחתום עליו מחדש בנוכחות הנוטריון. אולם במקרים מסוימים ניתן להוכיח חתימת נוטריון על ידי מתן ראיות לכך שהחותם היה פיזית במשרד הנוטריון על מנת לאשר את המסמך באופן חוקי. אם, למשל, המסמכים שהוגשו בשבועות או הבטחות כבר נחתמו על ידך, המסמך שנחתם לא ידרוש ממך לחתום עליו מחדש בנוכחותו, אך החותמים יכולים לאשר שזו חתימתם ולהציג או לחתום עליו. למסמך בנוכחות הנוטריון שלך. אם כבר חתמתי על המסמכים המוצגים ללא שבועה ו / או אישור, ה- NOTAR מחייב אותך לחתום עליהם שוב, עם או בלי נוכחותו.

אם המסמך המוצג לנוטריון אינו חתום, עליו לחתום על ידי החותם לפני הטקס בעל פה (ראה להלן). על החותמים להיות נוכחים באופן אישי לאחר סיום ההסמכה ועליהם גם להיות עדים לחתימת המסמכים בנוכחות החותמים.

כאשר ציבור הנוטריונים עדים לאדם החותם על מסמך

זה עושה רושם שמי שחתם על המסמך הוא האדם שחתם על המסמך. התנאי היחיד לחתימת נוטריון הוא שהוא או היא מאשרים בשבועה שהוא חתם עליה ולא פעל באופן שאינו עולה בקנה אחד עם שבועת תפקידו.

על מנת להשתתף בחתימה הנוטריון נדר בשבועת כהונתו באותו אופן כמו מי שחתם על המסמך, אך באופן שונה ובתנאים אחרים.

האדם שהופיע בפני הנוטריון זוהה כדין כמי שמתיימר להופיע וזיהה באופן חיובי את החותם

חתימת הצהרה על ידי נוטריון מוכיחה כי הצהרתו החתומה של חותם המופיע בפניו באופן אישי, שהוא מכיר ומזהה אותה באופן אישי ומודה בכך שהוא חתום על המסמך. בתעודת הכרה עולה כי הם זיהו אותו באופן אישי ואישרו בפניו כי מסמך נחתם בחופשיות. תעודה היא דרך לאדם להוכיח את זהותו לשביעות רצונו של האדם המטפל בו ולחתום על המסמכים המדוברים בנוכחותו.

בעבר, נוהג טוב נדרש כי חתימת המסמכים המשפטיים תהיה עדה לנוטריון בנוכחות החותם ועורך דינו.

 

דילוג לתוכן