ייבוש תת רצפתי מהו?

במקרה של ספק, מכיוון ש-UFH ומערכת המגהץ משולבות בגג, כל בעיה תשפיע על מערכת ה-UFH או המגהץ ויכולה להיות זמן ויקר לתיקון. הבעיות שנתקלו בהן כוללות פיזור חום לא אחיד במערכת ה-UFH, מגהץ סדוק או קרס, אריחי רצפה וחיבורים סדוקים ורצפות לא אחידות.

העלויות התפעוליות של UFH יבשות הן בדרך כלל גבוהות יותר ממערכות יבשות

אך זה נובע אך ורק מהעובדה שהן משתמשות ברשת החשמל, מה שאומר שהמערכת היבשה אידיאלית לשיפוצים בבית עם גבהי התקנה נמוכים. שמיעה ברצפה עם מערכת יבשה היא בחירה אידיאלית בעת שיפוץ מכיוון שגובה ההתקנה הוא 6 ס"מ בלבד.

כאשר מייבשים רצפה בשיטות אלו

לרוב יש צורך לאטום את החדר, מה שאומר שלא ניתן לעבד את השטח, דבר שעלול לקחת זמן ואינו השימוש היעיל ביותר באנרגיה. אוויר חם עולה כלפי מעלה, כך ששימוש במחמם חלל עשוי לגרום לכך שתצטרך לחמם את החדר כולו לפני ייבוש הרצפה. כמו כן, חשוב לדעת שלא מומלץ להאיץ את תהליך הייבוש על ידי הפעלת מערכת החימום שכן הדבר עלול להשפיע לרעה על איכות המגהץ.

הזמן שלוקח לייבוש המגהץ בעת שימוש בחימום תת רצפתי יכול להשפיע על הצלחת הפרויקט

מסיבה זו, קבלנים רבים מעדיפים לזרז את תהליך ייבוש המגהץ על מנת שניתן יהיה להשלים את הפרויקט מהר יותר. היבט אחד של העיצוב שמאט את התהליך הוא ייבוש המגהץ.

ניתן להפחית את זמן הייבוש על ידי מתן אוורור טוב (מסירי לחות)

הסרת חומרי הלחות וייבוש בכוח של המגהץ עם חימום תת רצפתי. לא רק שעובי המגהץ המינימלי נמוך יותר, המגהץ הנוזלי בעל תכונות ייבוש טובות יותר וניתן לייבש אותו עם מסיר לחות. מגהץ טיפוסי של 40 מ"מ צפוי להתייבש תוך 40 יום בתנאים אידיאליים עד 0.5% לחות.

הסביבה האידיאלית צריכה להיות חמה ומאווררת היטב; ברור שהתנאים משתנים

וזה משפיע על זמן הייבוש; ניתן להתאים בקלות את טמפרטורת הדוד בהתאם לאקלים הבניין, לגודל השטח ולסוג המגהץ בשימוש; לדודים אלו יש את הכוח והשליטה הדרושים לייבוש ולחמם את המגהץ במהלך הבנייה ולאחר הבנייה.
בכדי לשמוע עוד מידע בתחום של ייבוש תת רצפתי יש להעיף מבט ב- no-leak.co.il

מערכת חימום תת רצפתי טיפוסית המשתמשת במגהץ ומופעלת על ידי דוד מתחממת תוך כשעה. זמן הייבוש המינימלי של המגהץ לחימום תת רצפתי תלוי בסוג המגהץ המשמש.

בתנאי יובש אידיאליים (חמים ומאווררים היטב) מגהץ Gyvlon מתייבש בממוצע 1 מ"מ ליום במשך 50 המ"מ הראשונים

ולאחר מכן 2 ימים לכל 1 מ"מ עבור כל מ"מ מעל 50 מ"מ. מגהץ גיבלון מתייבש לעומק של 40 מ"מ בקצב של 1 מ"מ ליום ולאחר מכן בקצב של 1/2 מ"מ ליום לכל עומק נוסף.

לאחר ייבוש המגהץ יש להשתמש בשיטת בדיקה מאושרת להערכת רמת הלחות הנותרת לפני הנחת הרצפה

מגהץ טיפוסי בתנאים אופטימליים לוקח בערך 7 ימים להתייבש לכל סנטימטר של עובי. הגדלת זמן הייבוש באופן מלאכותי יוביל לסדקים וקמטים על המגהץ שלי. בתהליך הייבוש המים משאירים חומר שעלול לגרום לבעיות במשטח.

כדי לקצר את זמן הייבוש של מגהץ נוזלי, בניגוד למגהץ צמנט, ניתן לייבוש מגהץ סידן סולפט בכוח על ידי הפעלת מערכת החימום התת רצפתי (אם קיימת) או שימוש במסיר לחות, ומכיוון שמגהץ נוזלי מתייבש מהר יותר והוא פחות נוטה להיסדק, ניתן להשתמש במערכת החימום התת רצפתי לייבוש הרצפה מוקדם יותר 7 ימים לאחר הנחת המגהץ, להכניס חום ולהשתמש במסיר לחות בעל קיבולת מספקת עבור

לאחר שהמשטח הוסר כמה שיותר מים תצטרך לייבש את הרצפה: ודא שהמשטח יבש לחלוטין לפני התקנת גימור רצפה כלשהו; לפני התקנת כיסוי הרצפה, יש לייבש את המגהץ הנוזלי לרמה המותרת.

באופן אידיאלי, רצפות מעל אזורים מחוממים צריכות להיות מבודדות ב-30 מ"מ PIR או חומר דומה, אך לכל הסוגים מומלץ להסיר את השכבה כדי להבטיח שלרצפה שיש להניח יהיה משטח שטוח לחלוטין עליו ניתן לנוח. שהמוליכות התרמית מוגברת.

ביישום נכון

המגהץ המתייבש המהיר ביותר כגון FlexiDry הם חלק מאפשרויות המגהץ הנפוצות ביותר כיום בשימוש נרחב עבור מערכות חימום תת רצפתי. מגהץ פילוס עצמי הם בדרך כלל נוסחה יבשה למחצה אשר מוחלת ביד ולאחר מכן מושחתת לציפוי או תערובת חלקה וניתנת לזרימה.

דילוג לתוכן