איך לפטר עובד וירטואלי

בשבוע שעבר הודיעה מנכ"לית יאהו מריסה מאייר לעובדי החברה כי הם אינם יכולים לעבוד יותר מהבית. כתוצאה מכך, מנהלים עומדים כעת בפני הדילמה האם לפטר או לפטר עובדים העובדים מהבית, או להסתכן באובדן הכבוד של עמיתיהם – העובדים. עיכוב הפיטורים הנחוצים עלול להשפיע על המורל של כלל כוח העבודה ולהביא לאובדן הכבוד של עמיתיהם.

אם מעסיק משתמש בשיטות לא הולמות

כדי ליידע אותך על סיום עבורך, תוכל להימנע מגמול לא מקצועי. עדיף שיהיה מנהל משאבי אנוש חכם וידידותי שיוביל את תהליך הפיטורים. במקום לתת לעובד חסר מושג את השק ללא בושה, הוא יכול להמציא תוכנית כיצד המנהל צריך להתמודד עם זה בחן ובכבוד.

לפני שתשקול כיצד לפטר עובד מרוחק

ודא שאתה מוריד את סקריפט הפיטורים מהקישור למעלה כדי לעזור לך בפיטוריך. הם צריכים להיות מסוגלים לענות על שאלות בנוגע לזכאות לאבטלה ועל שאלות אחרות שצצות באופן קבוע בשיחות פיטורים. אם עובד לשעבר ישאל אותך מדוע מפטרים אותך, יתכן ויש לו שאלות בנוגע לזכאותך לדמי אבטלה.

אם אתה עובד בצמוד לעובד יוצא

כדאי לתאם פגישת מעקב וירטואלית. אם אתה דן עם העובדים שלך בצעדים הבאים, פגישת פיטורים היא גם הזמן הנכון לדון עימם באמצעי המעקב הדרושים. השקעה בפעילויות שימור עובדים וירטואליות היא דרך נהדרת לשפר את התרבות הארגונית ולהבטיח את שביעות רצון העובדים מהבית. Talespin ותוכניות אנושיות וירטואליות אחרות מאפשרות לעובדים לתרגל תרחישים קשים אחרים במקום העבודה על ידי אינטראקציה עם עמיתים ומתן משוב למנהלים, אפילו משא ומתן וביצוע מכירות.

וודאו שיש לכם את כלי התקשורת והטכנולוגיה הנכונים לתקשורת ולשיתוף פעולה עם העובדים שלכם – מהבית.

זה חל לא רק על תקשורת עם העובד המפוטר

אלא גם על עובדים אחרים אשר יושפעו מהיעדרותו של העובד העוזב. קל לשאלות העובדים ליפול בין סדקי התקשורת מרחוק, ולכן חשוב שתצליחו ליצור מרחב שבו עובדים מפוטרים יכולים לשאול את כל השאלות שיש להם. כשאתה מסתיים, עליך להודיע לעובדים בבירור שהם יופסק ויידע אותם כי שולמו תשלומי הפיטורים. ספק לנציג משאבי אנוש שלך פרטי קשר, כך שכל עובד שיש לו שאלות או חששות בנוגע להפרדה מהעובד יוכל להגיב כראוי ועקבי.

מכתב גיוס או מדריך עובדים בתחילת העבודה יכול לסייע לחברה שלך להימנע ממצבים משפטיים אפשריים הנובעים מפיטורי עובד רחוק

כגון מגיפה. תסריט יכול להקל בהרבה על התהליך אם תצטרך לפטר עובד בחברה שלך. ההשלכות המשפטיות של סיום חוזה במקרה של אסון טבע, כגון רעידת אדמה או פיגוע, יכולות לעזור למעסיקים לבטל מלכודות משפטיות ולנהל את התהליך בצורה חלקה יותר. אף על פי שפיטורי עובד אינם נוחים לכולם, העקרונות המנחים הללו עוזרים לך לנהל את ההפרדה עם עובדים רחוקים בצורה יעילה וידידותית ככל האפשר.

פיטורים יכולים להיות מאתגרים ומסובכים עוד יותר אם האדם המפוטר הוא עובד רחוק, מכיוון שפיטורי עובד קשה הרבה יותר לנהל מרחוק. פיטורין הוא אתגר, אך הוא גם הרבה יותר קל מאשר לפטר עובד בפועל.

אחד ההיבטים הקשים ביותר של עובדים המפוטרים מרחוק הוא להיות מודע לחוקים המסדירים את פיטורי העובד במקום העובד.

אחד התירוצים שמנהלים משתמשים בהם

כדי להימנע מפיטורים הוא שעדיף שיהיה מישהו בתפקיד כי יש מקום פנוי בחברה. בעוד שמעסיקים יכולים לפטר אותך כרצונם, זו בדרך כלל מדיניות חברתית טיפוסית לפטר אותך בטלפון או בדוא"ל. ברוב המקרים אתה יכול להיות מפוטר באמצעות טלפון ודואר אלקטרוני, אך יש מעסיקים שצריכים לפעול כדי להגן על המותג שלך, ופיטורים בדרך זו לא עוזרים. ישנן מספר דרכים להפסיק עובד, כגון במכתב, טלפון, דוא"ל או באופן אישי.

המאמר מגייס וירטואלי קובע: "אם אתה מפטר עובד מרוחק, אתה מאבד את היתרון שבליווי האדם מהשולחן.

בנסיבות רגילות, אני ממליץ לך לפטר מישהו באופן אישי ( כמובן, עם מרחק מתאים), אפילו עובד רחוק. למרות שאפשר לפטר עובדים מרוחקים על ידי לקיחתם למשרד או לפגוש אותם קרוב יותר למקום עבודתם, עליך לעשות זאת בזהירות.

במקרה של עובד העובד מרחוק

עדיף שצוות IT יפסיק את הגישה שהחברה העניקה לעובד. אם יתכן ועובד זה יהפוך לאגרסיבי או אלים לאחר פיטוריו, על המנהל להיפגש עם צוות כדי להבטיח בטיחות. מנהלי משאבי אנוש או מפקחים עשויים להתקשות לתת לעובד מרוחק ללכת, מכיוון שעבודה מרחוק יכולה להיות דרך חדשה לעבוד עבור חברות.

למידע מורחב על עובדים וירטואליים ואיך לפטר עובד וירטואלי מומלץ לבקר ב- fillva.com

דילוג לתוכן